domingo, 18 de outubro de 2009

Aircraft Dents and Cracks - Maintenance with sensors




Energy-autonomous Sensors Find Dents And Cracks In Aircraft


Aircraft maintenance will be easier in future, with sensors monitoring the aircraft skin. If they discover any dents or cracks they will send a radio message to a monitoring unit. The energy needed for this will be obtained from temperature differences.

Sensores autônomos de energia  descobrem mossas e rachaduras em aeronaves

Manutenção de aeronaves será mais fácil no futuro, com sensores monitorando a fuselagem da aeronave. Se eles descobrem quaisquer mossas ou rachaduras, eles enviarão uma mensagem por rádio para a unidade monitora. A energia necessária para isto será obtida da diferença de temperaturas.

If a bird collides with a plane the consequences can be fatal, not only for the creature itself. The impact can deform the structure of the aircraft fuselage, causing stresses in the material which can later turn into cracks. In future, sensors in the aircraft skin will detect such damage at an early stage and simplify maintenance and repair work. The sensors are light - they don’t need any cables or batteries. They draw their energy from the temperature difference between the outside air (about minus 20 to minus 50 degrees Celsius) and the passenger cabin (about 20 degrees Celsius). Because there are no batteries to change, the sensors can be located at inaccessible places on the aircraft.

Se um pássaro colide com um avião as consequencias podem ser fatais, não somente para a criatura em si. O impacto pode deformar a estrutura da fuselagem da eronave, causando stress no material o qual pode mais tarde virar rachaduras. No futuro, sensores na fuselagem da aeronave detectarão tais avarias num estágio prévio e simplificará a manutenção e trabalho de reparo. Os sensores são luzes - elas não precisam de qualquer cabo [fios] ou baterias. Elas retirarão sua energia da diferença de temperatura entre o ar externo (cerca de -20ºC a - 50ºC) e a cabine de passageiros (cerca de +20ºC). Por causa de não haver baterias a carregar, os sensores podem ser localizados em lugares inacessíveis na aeronave.
 
The applications for energy-autonomous sensors are numerous. In automobiles they could help to reduce weight by removing the need for heavy cable assemblies. They would also be useful in old buildings, where they could be easily affixed to walls e.g. to monitor dampness. Their use in the medical sector is feasible too. A sensor system integrated in a running shirt could monitor an athlete’s pulse during training, and hearing aids could obtain their energy from body heat.
 
As aplicações para sensores autônomos de energia são numerosas. Em automóveis eles poderiam ajudar reduzir peso pela remoção da necessidade de cabos pesados na montagem. Eles também seriam úteis em prédios antigos, onde eles poderiam ser facilmente afixados nas paredes para monitorar umidade.


O uso deles no setor médico é viável também. Um sistema de sensor integrado numa camiseta poderia monitorar a pulsação do atleta durante os exercícios físicos e aparelhos de audição poderiam obter suas energias do calor do corpo.
 

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